For shipping in Europe, contact Metamkine
http://www.metamkine.com/?monlabelrec=1608
Ab Baars,de l’ Instant Composer Pool,dit du GGRIL :
«I heard the GGRIL Orchestra during a short and pleasant stay at Rimouski (Canada) after finishing a long USA tour with ICP Orchestra. All these young musicians had big ‘listening’ ears, knew how to work in a large ensemble, knew to wait and most important knew how to keep the music open and light. All this was done with a lot of fun, concentration and dedication.»
BIO (english follows)
Le GGRIL est un ensemble réunissant des instrumentistes qui ont décidé de se donné un espace d’expérimentation de diverses formes d’interactions envisageable au sein d’ un orchestre sans chef.
Le groupe réunit une douzaine de musiciens, venus de différents horizons, mais tous avides d’explorer les nouveaux territoires offerts par des orchestres où la musique est vivante, libérée de la linéarité de l’écriture.
Animé par Tour de Bras, à Rimouski, cet ensemble est une façon d’impliquer un grand nombre de musiciens et de compositeurs de la région autour d’un projet rassembleur et éclaté. Le groupe s’intéresse particulièrement à des compositions qui ne présentent pas de déroulement linéaires, mais des parcours dans lesquels l’instrumentiste fait des choix.
Jeux, contraintes, canevas, graphiques sont autant d’outils qu’utilisent les compositeurs du groupe ou invités afin de proposer de nouvelles pièces à l’ensemble.
L’aspect ludique de son travail et la transparence de ses procédés font du GGRIL un ensemble à voir à tout âge pour une excursion colorée dans la contrée des musiques contemporaines.
Le GGRIL est actif depuis 2007 et, en plus des compositions de ses membres, a travaillé dans le cadre de workshop avec des musiciens de la trempe de Jean Derome, René Lussier, Evan Parker, et Danielle P. Roger.
/////////////////////////////
PRESS
«The result is consistently engaging music that’s as surprising as it is thoughtfully determined.»
By Stuart Broomer in Musicworks #115 (Canada), March 1, 2013
«Vivaces is a blueprint of sorts, a how-to for groups exploring large group improvisations. As a recording it is fascinating listening, and the LeGGRIL project is an excellent model for the development of a regional avant garde.»
By John Colburn, FREE JAZZ MAG, usa, 2013
«…a gathering and dispersion of sounds, realized by players who know when not to play and how to coax fascinating details from their instruments (..)fine large ensemble stuff, well worth exploring for the entire band and not just their esteemed guest»
Jason Bivins, Signal to Noise, usa, 2013
«La deuxième chose qui m’étonne, en comparaison surtout avec les deux orchestres précités, c’est la facilité avec laquelle s’écoute ces improvisations, et la joie présente dans ces improvisations, deux éléments qui rapprochent le GGRIL du côté de l’ICP»
Julien Hereault, improsphere
«…savant mélange de professionnels et d’amateurs que ce disque très réussi permettra de mieux faire connaître. Et, entre nous, la relève est bien là. Sachons l’écouter, même si elle nécessite un petit coup de pouce d’artiste, disons, confirmé…
Philippe Renaud, Improjazz, France, 2013
///////////////////////////////
The GGRIL is an ensemble of musicians who have decided to give a space to experiment with various forms of interactions possible in an orchestra without a conductor.
The group brings together a dozen musicians from different backgrounds, but all eager to explore new territories offered by bands where the music is alive, freed from the linearity of writing.
Powered by Tour de Bras, Rimouski, this set is a way to involve a large number of musicians and composers in the region around a unifying project and exploded. The group is particularly interested in compositions that do not exhibit linear flow, but courses in which the player makes choices.
Games, constraints, canvas, graphics are all tools used by composers of the group or invited to propose new parts to the whole.
The playfulness of his work and the transparency of its processes are a set of GGRIL to see at any age for a colorful excursion into the land of contemporary music.
The GGRIL has been active since 2007, and in addition to the compositions of its members worked through workshop with musicians of the caliber of Jean Derome, René Lussier, Evan Parker and Danielle P. Roger.
///////////
MUSIC
JEU DE CARTE (PREMIÈRE MAIN) (Jeu pour improvisateurs de Éric Normand)
JEU DE CARTE (DEUXIÈME MAIN) (Éric Normand)
Oui, cela pourrait commencer comme ça….(Éric Normand) ////////SITUATION À DEUX CHEFS («Conduction» par Éric Normand et Robert Bastien)